Eventoversigt

Arbejdslørdag d. 21/5 2022

Antal tilmeldte: 10 Pris: 0,- Lokation:
Grædstrupvej 4
8740 Brædstrup
Dato:
21-05-2022 09:00 - 15:00
Sidste frist for tilmelding:
18-05-2022
Beskrivelse

Som I ved er klubben meget afhængig af alle vores frivillige hænder. Vi har nogle ting, vi gerne vil have lavet på stedet, så klubben kan blive et endnu federe sted at være for både elever og heste. Vi vil derfor invitere alle, der har mulighed for det, til arbejdsdag d. 21/5.

Der vil være frokost og drikkevarer til alle, så meld dig til her, så vi kan planlægge dagen samt købe mad ind til alle :)

 

Vi har planlagt følgende opgaver. Måske nogen har noget værktøj, de tænker vil være nyttigt. :-) 

  • Lave hegn hvor folde bliver lagt om.
    • Sætte ca. 20 pæle i og trække tråden igennem
    • Medbring gerne pælebor. 
  • Rydde op omme bag ridehallen. 
  • Lægge måtter på vinterfolde.
    • Der skal køres lidt sand og måtter ud for at mindske mudder. 
  • Sætte vandingsanlæg op udenfor.
    • Medbring gerne bore-/skruemaskine inkl bits + bor og vandpumpetang.
  • Fjerne alger indvendigt i ridehallen.
  • Rense tagrender på staldene og rytterstuen. 
  • Fjerne store sten fra folde
  • Fjerne. hø/halm fra vinterfolde.
  • evt. andre småopgaver 

 

Elevstævne d. 4. juni 2022 - Dressur

Antal tilmeldte: 18/40 Pris: 137.29,- Lokation:
Grædstrupvej 4
8740 Brædstrup
Dato:
04-06-2022 09:00 - 16:00
Sidste frist for tilmelding:
27-05-2022
Beskrivelse

Kære forældre og elever

Vestbirk Rideklub vil gerne invitere jer til endnu et hyggeligt stævne. Stævnet vil blive afholdt over to dage med dressur om lørdagen og springning om søndagen.

Læs følgende inden du melder til:

* Der vil maks være plads til 60 starter pr. dag (ikke deltagere, men starter dvs. man tæller for 2 hvis man rider 2 gange). Det kan derfor godt være at vi lukker tilmeldingen før tilmeldingsfristen, hvis alle pladser er fyldt op. Vent derfor ikke til sidste dag med at melde til. 

* Hver rytter må højst have to starter (klasser) pr. dag og disse skal være 2 klasser efterfulgt af hinanden.

* Det er ikke tilladt at starte to gange i den samme klasse på den samme hest, holddressur og 20cm spring er dog undtaget for dette.

* Der må ikke startes på en elevhest, som man ikke normalt rider til undervisning. - Kontakt Linea eller Mathilde hvis du af en eller anden åsag ikke kan starte på den pony du normalt rider.

* Rytteren må ikke melde til i højere klasser end det, der er aftalt med underviser. Sker dette alligevel, vil dette blive ændret.

* For de elever, der deltager på rideskolens ponyer, er det ikke tilladt at tilmelde højere end 50 cm, hvis man ikke går til springundervisning. 

* Man må ikke deltage i klasser, som er på et lavere niveau end klasser, man tidligere har vundet. Har man for eksempel vundet en LD2, må man ikke længere deltage i LD1. Denne regel følger hesten, og det betyder, at der kan være undtagelser, hvis man rider på en anden hest, end den man har vundet på tidligere. Spørg Mathilde eller Linea hvis du er i tvivl. 

* Ved deltagelse på Filur og Cosmo vil der blive lagt et lille fradrag på bedømmelsen. 

* Alle ryttere skal bære sikkerhedsvest, når de springer.

* Ved holddressur og LD klasserne lørdag må der kun skridtes på elevhestene i opvarmning.

* Der kan ikke ændres klasse efter tilmeldt med mindre det er af en af ovenstående årsager

* Tilmelding efter tilmeldingsfristen er kun muligt ved få tilmeldinger og vil koste 25kr ekstra pr. klasse. 

* Er man ikke medlem, vil tilmeldingen koste 75kr ekstra at starte. Alternativt er man velkommen til at betale det årlige medlemskontingent. 

* Vær opmærksom på at du får en kvittering når du har meldt til, ellers er din tilmelding ikke gået igennem og hvis du først opdager det når fristen er udløbet vil det være en efteranmeldelse.

Som altid har vi brug for en del hænder, for at stævnet kan afholdes. Det drejer sig om hjælp til opsætning af baner, banepersonale og hjælpere i cafeteria. I må derfor meget gerne skrive jer på, hvor I kan/ønsker at hjælpe til ??

OBS: Lady må kun springe 20 og 30cm

Mvh. Vestbirk Rideklub 

Elevstævne d. 5. juni 2022 - Springning

Antal tilmeldte: 11/30 Pris: 137.29,- Lokation:
Grædstrupvej 4
8740 Brædstrup
Dato:
05-06-2022 09:00 - 14:00
Sidste frist for tilmelding:
27-05-2022
Beskrivelse

Kære forældre og elever

Vestbirk Rideklub vil gerne invitere jer til endnu et hyggeligt stævne. Stævnet vil blive afholdt over to dage med dressur om lørdagen og springning om søndagen.

Læs følgende inden du melder til:

* Der vil maks være plads til 60 starter pr. dag (ikke deltagere, men starter dvs. man tæller for 2 hvis man rider 2 gange). Det kan derfor godt være at vi lukker tilmeldingen før tilmeldingsfristen, hvis alle pladser er fyldt op. Vent derfor ikke til sidste dag med at melde til. 

* Hver rytter må højst have to starter (klasser) pr. dag og disse skal være 2 klasser efterfulgt af hinanden.

* Det er ikke tilladt at starte to gange i den samme klasse på den samme hest, holddressur og 20cm spring er dog undtaget for dette.

* Der må ikke startes på en elevhest, som man ikke normalt rider til undervisning. - Kontakt Linea eller Mathilde hvis du af en eller anden åsag ikke kan starte på den pony du normalt rider.

* Rytteren må ikke melde til i højere klasser end det, der er aftalt med underviser. Sker dette alligevel, vil dette blive ændret.

* For de elever, der deltager på rideskolens ponyer, er det ikke tilladt at tilmelde højere end 50 cm, hvis man ikke går til springundervisning. 

* Man må ikke deltage i klasser, som er på et lavere niveau end klasser, man tidligere har vundet. Har man for eksempel vundet en LD2, må man ikke længere deltage i LD1. Denne regel følger hesten, og det betyder, at der kan være undtagelser, hvis man rider på en anden hest, end den man har vundet på tidligere. Spørg Mathilde eller Linea hvis du er i tvivl. 

* Ved deltagelse på Filur og Cosmo vil der blive lagt et lille fradrag på bedømmelsen. 

* Alle ryttere skal bære sikkerhedsvest, når de springer.

* Ved holddressur og LD klasserne lørdag må der kun skridtes på elevhestene i opvarmning.

* Der kan ikke ændres klasse efter tilmeldt med mindre det er af en af ovenstående årsager

* Tilmelding efter tilmeldingsfristen er kun muligt ved få tilmeldinger og vil koste 25kr ekstra pr. klasse. 

* Er man ikke medlem, vil tilmeldingen koste 75kr ekstra at starte. Alternativt er man velkommen til at betale det årlige medlemskontingent. 

* Vær opmærksom på at du får en kvittering når du har meldt til, ellers er din tilmelding ikke gået igennem og hvis du først opdager det når fristen er udløbet vil det være en efteranmeldelse.

Som altid har vi brug for en del hænder, for at stævnet kan afholdes. Det drejer sig om hjælp til opsætning af baner, banepersonale og hjælpere i cafeteria. I må derfor meget gerne skrive jer på, hvor I kan/ønsker at hjælpe til ??

OBS: Lady må kun springe 20 og 30cm

Mvh. Vestbirk Rideklub 

Ridelejr 2022 - 2 dage

Antal tilmeldte: 10/32 Pris: 1194.96,- Lokation:
Grædstrupvej 4
8740 Brædstrup
Dato:
25-06-2022 09:00
26-06-2022 17:00
Sidste frist for tilmelding:
01-05-2022
Beskrivelse

VBR’s Ridelejr 2022 


Vestbirk Rideklub vil gerne invitere jer til vores årlige ridelejr. Der vil være forskellige aktiviteter herunder turridning, springning, ponygames, konkurrencer med og uden hest og andre heste relaterede aktiviteter. 

HVIS DIN HEST ER OPTAGET, SÅ KONTAKT LINEA ELLER MATHILDE :-) 

Ridelejren finder sted på Vestbirk Rideklub. Vi vil meget gerne bede de forældre, som har mulighed for det, om at hjælpe os med at sørge for madlavning. Derfor kan der her på tilmeldingen også tilføjes hvornår man evt. har mulighed for dette. 

Hvis man ønsker at deltage, og ikke er medlem af klubben, men gerne vil låne en af vores heste, bedes i kontakte Mathilde Putman på tlf.: 26249504 eller mail mathilde@putman.dk, der oplyses navn, alder, højde, ride erfaring og evt andet der kan have betydning, så vi kan finde den optimale hest. Derudover skal der betales 75kr ekstra til medlemsskab i perioden.

Der er et begrænset antal deltagere så vi anbefaler tilmelding hurtigst muligt. Tilmelding vil foregå på hjemmesiden, efter først til mølle. I fald den hest du normalt rider på er optaget og man alligevel ønsker at deltage, kan man kontakte Linea eller Mathilde, for at få anbefalet en pony, der passer i niveau. Vi kan desværre ikke garantere at du kommer til at ride den hest du har ønsket, men vi bestræber os selvfølgelig på at få det til at passe.

OBS: Hvis du har din egen hest med behøver du ikke vælge en hest. Hvis der ikke vælges en hest vil vi antage at du kommer med din egen hest. Hvis du har din egen hest med, som ikke er opstaldet på stedet forventer vi at du får tjekket og hvis nødvendigt, behandlet din hest for orm umiddelbart inden den kommer her. Vi forventer at hestene går på døgnfold 2 og 2 og får hø efter behov i forhold til mængden af græs på folden. Du skal selv medbringe andet foder din hest skal have. Der er vandkopper på alle folde. 

Vi har brug for forældre til at hjælpe med madlavning til frokost og aftensmad, så meld jer også gerne på der. 
Vi vil gerne have minimum 20 elever på ridelejren, så hvis der er færre tilmeldte vil ridelejren enten blive slået sammen med den anden eller blive aflyst og beløbet refunderet, afhængigt af det samlede antal tilmeldte. 

Hvis der er yderligere spørgsmål, er I velkomne til at kontakte os på tlf.: 26249504 eller mail mathilde@putman.dk.

 

* Vær opmærksom på at du får en kvittering når du har meldt til, ellers er din tilmelding ikke gået igennem og vi kan ikke garantere at der er en ledig plads. 

Vi glæder os til at se jer.
 

Ridelejr 2022 - 4 dage

Antal tilmeldte: 31/32 Pris: 2110.24,- Lokation:
Grædstrupvej 4
8740 Brædstrup
Dato:
27-06-2022 09:00
30-06-2022 17:00
Sidste frist for tilmelding:
01-05-2022
Beskrivelse

VBR’s Ridelejr 2022 


Vestbirk Rideklub vil gerne invitere jer til vores årlige ridelejr. Der vil være forskellige aktiviteter herunder turridning, springning, ponygames, konkurrencer med og uden hest og andre heste relaterede aktiviteter. 

HVIS DIN HEST ER OPTAGET, SÅ KONTAKT LINEA ELLER MATHILDE :-) 

Ridelejren finder sted på Vestbirk Rideklub. Vi vil meget gerne bede de forældre, som har mulighed for det, om at hjælpe os med at sørge for madlavning. Derfor kan der her på tilmeldingen også tilføjes hvornår man evt. har mulighed for dette. 

Hvis man ønsker at deltage, og ikke er medlem af klubben bedes i kontakte Mathilde Putman på tlf.: 26249504 eller mail mathilde@putman.dk, der oplyses navn, alder, højde, ride erfaring og evt andet der kan have betydning, så vi kan finde den optimale hest. Derudover skal der betales 75kr ekstra til medlemsskab i perioden. Rytteren vil så være medlem i 3 måneder og det giver også mulighed for at deltage i vores andre arrangementer.  

Der er et begrænset antal deltagere så vi anbefaler tilmelding hurtigst muligt. Tilmelding vil foregå på hjemmesiden, efter først til mølle. I fald den hest du normalt rider på er optaget og man alligevel ønsker at deltage, kan man kontakte Linea eller Mathilde, for at få anbefalet en pony, der passer i niveau. Vi kan desværre ikke garantere at du kommer til at ride den hest du har ønsket, men vi bestræber os selvfølgelig på at få det til at passe.

OBS: Hvis du har din egen hest med behøver du ikke vælge en hest. Hvis der ikke vælges en hest vil vi antage at du kommer med din egen hest. Hvis du har din egen hest med, som ikke er opstaldet på stedet forventer vi at du får tjekket og hvis nødvendigt, behandlet din hest for orm umiddelbart inden den kommer her. Vi forventer at hestene går på døgnfold 2 og 2 og får hø efter behov i forhold til mængden af græs på folden. Du skal selv medbringe andet foder din hest skal have. Der er vandkopper på alle folde. 

Vi har brug for forældre til at hjælpe med madlavning til frokost og aftensmad, så meld jer også gerne på der. 
Vi vil gerne have minimum 20 elever på ridelejren, så hvis der er færre tilmeldte vil ridelejren enten blive slået sammen med den anden eller blive aflyst og beløbet refunderet, afhængigt af det samlede antal tilmeldte. 
Hvis der er yderligere spørgsmål, er I velkomne til at kontakte os på tlf.: 26249504 eller mail mathilde@putman.d

HUSK AT LOGGE IND FØR I TILMELDER JER, HVIS I ALLEREDE ER MEDLEM AF KLUBBEN, SÅ I IKKE BETALER FOR EKSTRA MEDLEMSKAB! 
 

* Vær opmærksom på at du får en kvittering når du har meldt til, ellers er din tilmelding ikke gået igennem og vi kan ikke garantere at der er en ledig plads. ​​​​​​​

Vi glæder os til at se jer.

Part i Sommerferien

Antal tilmeldte: 7/30 Pris: 0,- Lokation:
Grædstrupvej 4
8740 Brædstrup
Dato:
02-07-2022 08:00
07-08-2022 21:00
Sidste frist for tilmelding:
01-06-2022
Beskrivelse

Igen i år er det muligt at have part i sommerferien. 

Som kvartpart har man den pågældende hest til rådighed 2 dage om ugen. Der er mulighed for to kvartparter pr. hest. I kan i realiteten vælge begge parter, så en rytter kan ride 4 gange ugentligt, men vi forbeholder os retten til at give den anden part til en anden, hvis flere ønsker part på samme pony. OBS - hvis du ønsker halvpart (ridning 4 dage pr. uge), skal du vælge det nedenfor og betaler dobbelt.

Hvis du ikke har part i forvejen, men ønsker at ride i sommerferien, beder vi dig aftale med Mathilde eller Linea inden du melder til. Dem, der har part normalt, har fortrinsret til part i sommerferien. 

Der gælder samme regler for part i sommerferien, som for almindelige parter. 

Hvis du ikke kan ride alle uger, kan der godt planlægges så du rider flere gange i de resterende uger. 
Marker nedenfor hvilke uger du gerne vil ride og hvilke uger du foretrækker. 

Kontakt Mathilde eller Linea for yderligere spørgsmål.

* Vær opmærksom på at du får en kvittering når du har meldt til, ellers er din tilmelding ikke gået igennem.

 

Mvh. Vestbirk Rideklub 

Arbejdslørdag d. 20/8 2022

Antal tilmeldte: 0 Pris: 0,- Lokation:
Grædstrupvej 4
8740 Brædstrup
Dato:
20-08-2022 09:00 - 15:00
Sidste frist for tilmelding:
15-08-2022
Beskrivelse

Som I ved er klubben meget afhængig af alle vores frivillige hænder. Vi har nogle ting vi gerne vil have lavet på stedet, så klubben kan blive et endnu federe sted både for elever og heste at være. Vi vil derfor invitere alle der har mulighed for det, til arbejdsdag d. 20/8.

Der vil være frokost og drikkevarer til alle, så meld dig til her, så vi kan planlægge dagen, samt købe mad ind til alle :)

 

Vi har planlagt følgende opgaver. Måske nogen har noget værktøj de tænker vil være nyttigt. :-) 

  • Klippe træer og græs langs alle folde, med buskryder og andre maskiner. 
  • Rengøre og kalke begge stalde. 
  • Evt. andre ting vi ikke har nået til sidste arbejdsdag, eller som er dukket op siden.